Değerli
Öğretim Elemanları,
Öğretim elemanlarımızın 2019 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri
faaliyetlerine yönelik olarak Akademik Performans Başvuru ve Değerlendirme
süreci ekteki takvimde belirtildiği gibi bugün, 28 Eylül 2020 tarihinde başlamıştır.
Başvurular, http://apsis.metu.edu.tr/ adresinden kullanıma
sunulan Akademik Performans Değerlendirme Süreç Yönetim Sistemi (APSİS)
üzerinden, öğretim elemanlarımızın görev yaptıkları bölüm veya anabilim dalı
bünyesinde oluşturulan Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna sistem
üzerinden elektronik olarak yapılacaktır.
Akademik performans başvuruları, akademik faaliyetlerin öğretim elemanları
tarafından üniversitemiz Akademik Veri Yönetim Sistemine (AVESİS) işlenmesi
sonrasında bu kayıtların APSİS’e otomatik olarak aktarılması ve gerekli olan
faaliyetler için kanıtlayıcı belgelerin APSİS’e yüklenmesi yoluyla
gerçekleştirilecektir. COVID-19 pandemisi nedeniyle, içinde bulunduğumuz
başvuru döneminde araştırmacılarımızın yalnızca çevrimiçi başvuru yapmaları
yeterli olup; Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonlarına herhangi
bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslim etmeleri talep edilmemektedir.
Başvurular, Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonları tarafından
APSİS üzerinden değerlendirilecek ve ilgili komisyonların sistem üzerinden
oluşturacakları Değerlendirme Raporları Rektörlük bünyesindeki Rektörlük
Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna APSİS üzerinden iletilecektir, bu
işlem ile ilgili olarak herhangi bir yolla yazıcı çıktısı veya belge teslimi
talep edilmeyecektir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu birimlerden
gelen raporları değerlendirerek sonuçları APSİS üzerinden ilan edecektir. İlan
edilen sonuçlara yönelik olası itirazlar yine APSİS üzerinden Rektörlük
Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna yapılabilecektir.
Akademik Performans Değerlendirme Başvuruları, değerlendirme ve
sonuçlandırma süreçleri “Orta Doğu Teknik Üniversitesi Akademik Performans
Değerlendirme Yönergesi” ve 2019 Faaliyet Yılı Uygulama Usul ve Esasları’na
uygun olarak gerçekleştirilecektir. İlgili Yönergeye ve Usul ve Esaslar
dokümanına APSİS içerisinde bulunan “Yardımcı Bilgiler” menüsünden ulaşılabilmektedir.
Araştırmacıların başvuruda kullanacakları tüm faaliyetlerini AVESİS’e
işlemeleri zorunludur. Ayrıca araştırmacıların, AVESİS’teki iletişim
bilgilerini, ORC-ID, Researcher ID, Scopus ID ve Google Akademik araştırmacı
web sayfası adreslerini güncellemeleri de gerekmektedir. Başvuru ve
değerlendirme süreçlerini kolaylaştırmak için, AVESİS’e Web of Science
servisleri kullanılarak eklenen yayınlara yönelik bilgiler APSİS tarafından
otomatik olarak değerlendirilmekte ve bu kapsamdaki faaliyetler için sisteme kanıtlayıcı
belge yüklenmesi talep edilmemektedir. Konuyla ilgili detaylı bilgiler Uygulama
Usul ve Esasları dokümanında verilmiştir.
Kurumların, gelişerek bulundukları konumun üzerine çıkabilmeleri sürecinde,
öncelikle sahip oldukları varlık ve faaliyetlerine yönelik verileri kapsamlı ve
doğru bir şekilde bir araya getirmeleri; kurumun mevcut durumunu sağlıklı bir
şekilde analiz ederek etkili stratejiler geliştirmeleri gerekmektedir. Bu
kapsamda oluşturulacak envanterler sayesinde kurumların tüm sistemlere sağlıklı
bir şekilde veri sağlamaları ve hak ettikleri konumu doğru bir şekilde
yansıtmaları mümkün olabilecektir. Bu kapsamda, öğretim elemanlarımızın tümünün
CV sistemimiz olan AVESİS’te veri girişlerini güncel tutmaları ve yıllık Akademik
Performans Değerlendirme süreçlerine başvuru yapmaları Üniversitemiz için büyük
önem arz etmektedir. Tüm araştırmacılarımızın, bu hususları ve kurumsal
gereksinimleri göz önünde bulundurarak Akademik Performans Değerlendirme başvurusu
yapmaları konusunda bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Saygılarımla.
Prof.
Dr. Tülin GENÇÖZ
Rektör Yardımcısı